תוכנות עריכה של סרטונים

עריכת סרטונים הינה פעולה מקצועית המיועדת למגוון רחב של מטרות, החל מהעלאת  סרטונים לערוץ היו-טיוב האישי שלכם, דרך הטמעת סרטונים באתרי האינטרנט השונים ועד לפעולות עריכה של סרטונים לכל מטרת צפייה אחרת. בשורות שלפניכם תוכלו למצוא מידע מורחב אודות תוכנות עריכה מקצועיות של סרטונים המאפשרות לכל אחד ואחת מביניכם לערוך סרטונים לכל מטרה.

עיצוב ועריכת סרטונים – מה חשוב לדעת?

מעבר להיבט הטכני (עליו נרחיב עוד מעט) המיושם באמצעות תוכנות עריכה כאלו ואחרות, קיימים מספר תנאים מקדימים למטרות עריכת סרטונים:

  • סוג הסרטון אותו אתם רוצים לערוך
  • אורך הסרטון הערוך אותו תרצו לערוך
  • מטרות הסרטון
  • אופן השימוש בסרטון הערוך

הגדרה של כל אחד מהתנאים המקדימים לעריכת הסרטון, תאפשר גם לכם ליצור סרטונים ממוקדים יותר ואף תשכלל את יכולות ומיומנויות העריכה שלכם. כמו כן, עריכת סרטונים חייבת להיעשות באמצעות חומרי גלם איכותיים היכולים לספק לכם מגוון רחב של אפשרויות עריכה.

תוכנות עריכה של סרטונים
תוכנות עריכה של סרטונים

עריכה של סרטונים –תוכנות עריכה נפוצות

בין יתר סוגי התוכנות המשמשות לצרכי ערכית סרטונים תוכלו למצוא:

  • תוכנת אדובי פרימיום- תוכנת עריכה זו נחשבת לאחת מתוכנות עריכת סרטוני הוידאו הטובות ביותר. תוכנה זו מאפשרת לכם לעשות שימוש במגוון רחב של אפקטים מקצועיים כגון: הפיכת צילומי תנועה להילוך איטי, עריכת סצינות נפרדות, חלוקת מסך הצפייה למספר אזורי וידאו והוספת אפקטים לכל אזור, הפיכת צילום לנגטיב ועוד.
  • MOVIE MAKER –תוכנת העריכה החינמית של מיקרוסופט. תוכנת עריכה זו נחשבת לתוכנה הידידותית ביותר למשתמש, כאשר כל אחד ואחת מביניכם יכול לעשות בה שימוש וליהנות ממגוון רחב של אפשרויות עריכה שונות ברמה גבוהה וכל זאת באמצעות תפריט עריכה קל, נוח וידידותי.
  • FINAL CUT PRO- תוכנת עריכה מקצועית של חברת "אפל". תוכנה זו אומנם תומכת במחשבי MAC בלבד אך היא מעמידה לרשותכם מגוון רחב של אפשרויות עריכה מתקדמות הכוללות בין היתר: כלי עריכה מגוונים, פילטרים שונים המיועדים גם לוידאו וגם לאודיו, מגוון רחב של אפקטים היכולים לשמש כמעברים בין קטעי וידאו ועוד.
  • SONY VEGAS PRO- תוכנת עריכה מקצועית מבית "סוני". תוכנה זו מיועדת למחשבי PC ולמערכות ההפעלה של מיקרוסופט מגרסת VISTA ומעלה. התוכנה כוללת כלי עריכה מתקדמים ויעילים, לרבות, כלי עריכה ייעודי להוספות כותרות, עריכת אפקטים ומגוון רחב של אפשרויות עיצוב.
  • AVID MEDIA COMPOSER- תוכנת עריכה  מקצועית מבית "אביד". תוכנה זו תומכת במחשבי MAC ומחשבי PC כאחד והיא משלבת בתוכה כלי עריכה מתקדם המאפשרת בין היתר גם תיקון צבע ומגוון רחב של אפשרויות למטרות עיצוב סרטונים.
  • PINNACLE- תוכנת עריכה מתקדמות המעמידה לרשותכם מגוון רחב של  אפשרויות עריכה ועיצוב. תוכנה זו מיועדת למערכות הפעלה מגרסת WINDOWS 7  והיא כוללת גם גרסת ניסיון חינמית.

אפליקציות צילום ועריכה

העידן הדיגיטלי מאפשר לכל אחד ואחת מביניכם לצלם ולערוך סרטוני וידאו ישירות ממכשיר הטלפון החכם העומד לרשותו, כאשר יותר ויותר אפליקציות ייעודיות משמשות למטרות צילום ועריכה של סרטוני וידאו. בין יתר האפליקציות המובילות ביותר בקטגוריה תוכלו למצוא את:

  • אפליקציית VIVAVIDEO –אפליקציה פופולארית לעריכת וידאו עם יותר מ-200 מעברים, פונטים, סטיקרים ואנימציות. האפליקציה מאפשרת גם הוספת קריינות או שיר האמור ללוות את הסרטון.
  • אפליקציית VIDEO COLLAGE- אפליקציית עריכה המאפשרת לכם לבחור למעלה מ-40 אפשרויות שונות לעיצוב תמונה.
  • אפליקציית MAGISTO- אפליקציה פופולארית נוספת היודעת לערוך עבורכם את הסרטון באופן אוטומאטי וזאת לאחר שבחרתם את סרטון הוידאו או התמונות אותן תרצו לערוך (עד 10 תמונות). לצורך עריכת הסרטון באופן אוטומאטי תדרשו לבחור את סגנון העריכה המועדף עליכם מבין מספר אפשרויות שונות.

עריכת סרטונים על פי מיומנויות העריכה שלכם

תוכנת העריכה המומלצת ביותר עבור כל אילו מביניכם העושים את צעדיהם הראשוניים בעולם עריכת וידאו ותמונות הינה תוכנת ה-MOVIE MAKER של חברת מיקרוסופט. לאילו מביניכם המעוניינים לשדרג את מיומנויות העריכה שלהם אנו ממליצים על תוכו ה-ADOBE PREMIERE (אדובי פרימיום), סוני ווגאס, FINAL CUT  של חברת אפל ותוכנת AVID.

כמו כן, לחובבי האפקטים שביניכם ממתינה תוכנת ADOBE AFTER EFFECTE  היא למעשה תוכנה מתקדמת מסוגה לעריכה ויצירת וידאו באמצעות אפקטים חזותיים המושאלים מעולם הקולנוע לצד גרפיקות מתוחכמות במיוחד. תוכנה זו כוללת גם תמיכה מלאה בתלת מימד ומגוון רחב של כלי עריכה המיועדים בין היתר גם למטרות תיקון אובייקטיבים שונים המרכיבים את הסרטון וזאת לצד כלי אודיו מתקדמים. תוכנה זו כוללת אינטגרציה גבוהה עם תוכנות אחרות מבית "אדובי", לרבות, תוכנות הפוטושופ, הפרימיום והאילוסטרייטור.

כיצד תדעו לעשות את השימוש האופטימאלי ביותר בכל תוכנה?

על מנת למנף את היכולות המקצועיות שלכם בכל הנוגע לעריכת סרטונים באמצעות אחת מהתוכנות או האפליקציות המופיעות לעיל, אנו ממליצים לכם להכיר מקרוב את כל אפשרויות העריכה העומדות לרשותכם בכל אחת ואחת מהתוכנות או האפליקציות השונות ובמידת הצורך להירשם לקורס מקצועי ומזורז בתחום העריכה.

כיום, תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולי לימוד משולבים המשלבים בין צילום ועריכה בקורס אחד. עריכה של סרטונים לאחר רכישת ידע בסיסי בתחום, תאפר גם לכם ליצור סרטונים שתמיד כיף לצפות בהן וזאת בהתאם למטרות וסוג הסרטון.

 

, , ,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *