איך לצלם תמונות מקצועיות

כולם אומרים שיש לכם כשרון טבעי לצילום? כל תמונה אותה אתם מעלים לרשתות החברתיות זוכה למספר רב "לייקים"? זה הזמן למנף את הכישרון האישי שלכם צעד אחד קדימה וללמוד איך לצלם תמונות מקצועיות יותר. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם שלושה שלבים מרכזיים בדרך לצילום מקצועי.

קורס צילום מקצועי למתחילים

השלב הראשון בדרך לצילום מקצועי עובר דרך קורס צילום למתחילים המיועד לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין להעמיק את הידע האישי שלו בתחום הצילום. קורסים אלו יאפשרו גם לכם להיחשף למושגי יסוד בצילום המקצועי ולבסס את השליטה שלכם בתהליכי הצילום השונים. בין יתר נושאי הלימוד המועברים בקורסי הצילום המקצועיים למתחילים תוכלו למצוא:

  • מושגי יסוד בצילום
  • הכרת מאפייני המצלמה המקצועית
  • כללי הקומפוזיציה
  • טכניקות צילום
  • עקרונות המדיה הדיגיטלית וההבדל בין צילום אנלוגי לצילום דיגיטלי
  • פיתוח מיומנויות צילום

ונושאי לימוד נוספים אותם תוכלו ליישם מהשיעור הראשון בכל תמונה ותמונה אותה תצלמו.

איך לצלם תמונות מקצועיות
איך לצלם תמונות מקצועיות

רכישת מצלמה מקצועית למתחילים

המצלמות הניידות המצויות ברשות כל אחד ואחת מאיתנו במסגרת המצלמה המובנית בטלפון החכם, הן ללא ספק מצלמות המאפשרות לנו לתעד כל רגע ורגע בחיינו, אך המרחק בינן לבין המצלמות המקצועיות (גם לחובבי הצילום שביניכם) הוא גדול, ולכן על מנת לדעת ללמוד איך לצלם תמונות מקצועיות יותר תדרשו בשלב כזה או אחר לרכוש מצלמה מקצועית הידועה גם בשם המקצועי יותר כמצלמת רפקלס דיגיטלית או בקיצור לועזי: DSLR.

את המצלמה המקצועית הראשונה שלכם אנו ממליצים לכם לרכוש בהתאם לפרמטרים עיקריים כגון: מחיר המצלמה (קבעו לעצמכם תקציב בסיסי) ומטרות השימוש העיקריות במצלמה (צילום אובייקטים, צילום בתנועה, צילומי נוף וכו). פרמטרים אלו יסייעו גם לכם לרכוש את המצלמה האופטימאלית ביותר עבורכם בשלב זה.

במידה ואתם מתכננים להפוך כל תמונה שלכם למעין יצירה אומנותית, אנו ממליצים לכם להתייחס לפרמטרים נוספים בעת רכישת המצלמה, לרבות, מהירות הצילום, מהירות סגר מקסימאלית, גודל מסך ה-LCD ורזולוציות המצלמה (מספר המגה פיקסלים שלה). בשוק המצלמות המקצועיות עומדות לרשותכם גם מצלמות דמויות SLR. מצלמות אלו זולות יותר ממצלמות ה-DSLR והן בעלות זום אופטי.

חצובה למצלמה וציוד נלווה נוסף

לאחר שביססתם את הידע המקצועי שלכם בצילום באמצעות קורס צילום מקצועי למתחילים ולאחר שרכשתם לעצמכם מצלמה מקצועית, וכמובן שלאחר שרכשתם לעצמכם ניסיון של מספר שעות צילום והבנתם שאתם בדרך הנכונה, אנו ממליצים לכם להתחיל להשקיע בציוד נלווה לצילום המקצועי. ציוד זה כולל בין היתר: חצובה למצלמה, עדשות, סוללות, כרטיסי זיכרון, עמודי תאורה ניידים, תיק מנשא מקצועי ואיכותי למצלמה ולציוד הנלווה.

רכישת הציוד כרוכה בהוצאה כספית לא קטנה ולכן אנו ממליצים לכם לרכוש בכל פעם ציוד נלווה אחר שמטרתו לשדרג את התמונות שלכם ולהפוך את הצילום שלכם למקצועי יותר ויותר. בנוגע להיקף ההשקעה –השמיים הם הגבול, ולכן אנו ממליצים לכם לרכוש ציוד נלווה המותאם לכם בכל פעם מחדש.

 

איך צלם כבעל ניסיון…

בדומה לכל פעולה יצירתית אחרת, גם צילום מקצועי הינה פעולה יצירת המחייבת אתכם לרכוש ניסיון מצטבר. צלמו כמה שיותר, התמקדו בסוג הצילום האהוב והמועדף עליכם ביותר (צילומי נוף/אנשים/תנועה/צילום אורבאני וכו) וטפחו את הכישרון האישי שלכם שלב אחר שלב. עם הזמן, תוכלו להתקדם לקורסי צילום למתקדמים ו/או לקורסי צילום מקצועיים יותר ומי יודע-אולי התחביב האישי שלכם יהפוך למקצוע.

לימוד עצמי של צילום מקצועי

רשת האינטרנט מאפשרת לכם להיחשף למידע מגוון ורחב אודות הצילום המקצועי. במרחבי הרשת, תוכלו למצוא כמות אדירה של מדריכי וידאו לצד מאות אלפי דפי אינטרנט העוסקים בדרכים השונות לצילום מקצועי. לימוד עצמי של צילום מקצועי באמצעות רשת האינטרנט, יאפשר גם לכם לרכוש את הידע הבסיסי ביותר בכל הנוגע לעקרונות הצילום המקצועי, כשאר פונקציה של זמן והשקעה תשפר באופן טבעי את היכולות המקצועיות שלכם בתחום הצילום.

במידה וגם לרשותכם עומד מספיק זמן על מנת לרכוש את הידע הבסיסי לצרכי צילום מקצועי דרך רשת האינטרנט, אנו ממליצים גם לכם להתחיל לעשות זאת עוד היום ולהפוך כל תמונה שלכם למעין "כוכבת רשת".

השימוש בתוכנות עריכה

תוכנות עריכה לצילום מקצועי הן הגדרה רחבה לתוכנות מקצועיות המיועדות לצרכי שיפור נראות התמונה ו/או ביצוע תיקונים כאלו ואחרים בתמונה. תוכנות אלו ניתנות לרכישה באמצעות רשת האינטרנט וחלק מהן מוצעות לכם להורדה בחינם ו/או הורדה לתקופת התנסות.

על מנת להפוך כל תמונה שלכם למעוצבת יותר, אומנותיות יותר ומרשימה הרבה יותר, אנו ממליצים גם לכם (לאחר שיישמתם את שלושת השלבים העיקריים בדרך לצילום מקצועי: קורס צילום למתחילים, רכישת מצלמה מקצועית ורכישת ציוד נלווה) לשכלל את מקורות הידע האישי שלכם ולהתנסות במספר תוכנות עריכה פונקציונאליות המותאמות לסוג הצילום המועדף עליכם ביותר.

תוכנות אלו יכולות לסייע גם לכם לשדרג כל תמונה ולהעניק לה נופף ומימד אומנותי יותר. בדומה לשלבי הצילום המקצועי, גם כאן אנו ממליצים לכם קודם לרכוש את הידע הבסיסי הנדרש לצרכי תפעול התוכנות השונות ורק לאחר מכן להשקיע ממיטב כספכם ברכישת תוכנה מקצועית לצלם החובב המקצועי.

לסיכום, צילום מהווה את אחת מהפעולות היצירתיות ביותר והיא מחייבת אתכם לדעת יותר על הדרכים העומדות לרשותכם בכל הנוגע לשאלה המופיעה בכותרת הכתבה: איך לצלם תמונות מקצועית. אנו מקווים שהכתבה תרמה גם לכם.

 

 

,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *