יסודות הצילום למתחילים

אוהבים לצלם? רוכשים לדעת יותר על יסודות הצילום למתחילים? במדריך שלפניכם ריכזנו עבורכם מידע מקצועי מורחב אודות מושגי יסוד בסיסיים המיועדים לחובבי הצילום שביניכם המעוניינים לצלם "בעין" קצת יותר מקצועית.

צילום למתחילים – מושגי יסוד

להלן מושגי יסוד בסיסיים בכל הנוגע למצלמה המקצועית

  • רזולוציה- מידת החדות בתמונה. ככל שהרזולוציה של המצלמה גבוהה יותר כך תוכלו לצלם תמונות חדות יותר ואף להגדיל אותן בגדלי הדפסה שונים מבלי לאבד את איכות (חדות התמונה).
  •  טווח הצמצם- הצמצם הוא למעשה הפתח הקובע את כמות האור החודר לעדשה ברגע הצילון. גודל הצמצם נאמד ב-F ומספר כלשהוא לצידו, כאשר ה-F קטן יותר הדבר מעיד על כך שהצמצם פתוח יותר ומאפשר חדירת יותר לאור לעדשת המצלמה.
  • ISO- טווח הרגישות לאור. מושג זה מציין את מדד הרגישות לאור וככל שטווח הרגישות הינו גדול כך המצלמה תאפשר לכם לצלם טוב יותר גם בתנאי תאורה לא אופטימאליים.
  • טווח מהירות התריס- התריס הוא למעשה פתח נוסף הנפתח (יחד עם הצמצם) כאשר אתם לוחצים על כפתור הצילום במטרה להכניס אור שחוזר מאובייקט התמונה לעדשה. התריס קובע למעשה את משך הזמן בו האור חודש לעדשה, כאשר הצמצם קובע את גודל הפתח. כאשר התריס פתוח לזמן ממושך יותר כך חודר יותר אור לעדשה והדבר מאפשר צילומים אומנותיים יותר ואפילו צילום איכותי גם בתנאי חושך.

מושגים אלו הם רק "קצה הקרחון" עבור אילו מביניכם המעוניינים לדעת יותר על צילום למתחילים. מושגי היסוד בצילום מהווים חלק מקדים לכל קורס צילום או לכל מדריך לצילום אותו ניתן לרכוש בחנויות צילום מקצועיות, חנויות ספרים ואפילו דרך רשת האינטרנט.

יסודות הצילום למתחילים
יסודות הצילום למתחילים

מדריך לצילום – מושגי בסיס המרכיבים את עולם הצילום

להלן מספר מושגי בסיס נוספים המרכיבים למעשה את עולם הצילום:

  • קומפוזיציה- מושג יסוד בסיסי בצילום המושאל מתחום האומנות. קומפוזיציה בצילום היא למעשה "אמנות" ארגון האובייקטים בתוך התמונה אותה אתם מצלמים. הקומפוזיציה נועדה "למשוך" את עיני הצופה בתמונה ומאפשרת לו להבין את כל הפריטים המופיעים בתוך מסגרת התמונה.
  • פוקוס- מיקוד: מושג המגדיר למעשה את חדות התמונה. הפוקוס בצילום מושג בין היתר באמצעות התאמת סוג העדשה למטרות הצילום, קביעת גודל מפתח הצמצם, קביעת כמות האור החיצוני ומשך החשיפה לאור. במצלמות הדיגיטליות הקומפקטיות קיים מנגנון פוקוס מובנה (אוטומאטי) ואילו במצלמות המקצועיות יותר ניתן לקבוע את הפוקוס באופן ידני ו/או חצי אוטומאטי.
  • זוויות צילום- בכל קורס בסיסי להכרת יסודות הצילום למתחילים, נושא זוויות הצילום נלמד בהרחבה וזאת מכיוון שלזווית הצילום הנבחרת השפעה רבה על נראות התמונה.
  • עומק שדה – מושג זה מתאר למעשה את מיקודה של המצלמה במקרים בהם הסביבה המצולמת משתנה. קיימים שני סוגים של עומק שדה (צר ורחב) כאשר העומק הצילום נע בתווך ביניהם. בעומק שדה צר כל מרכיבי התמונה מלבד האובייקט המרכז מטושטשים ואילו בעומק שדה רחב חדות התמונה נשמרת גם בפרטים השונים המרוחקים מאובייקט המרכזי.

צילום למתחילים- מהיכן באמת מתחילים?

על מנת לבצע את "קפיצת המדרגה" שבין צילום חובבני לבין צילום מקצועי יותר, כל שתדרשו לעשות הוא לרכוש מצלמת רפלקס דיגיטלית  מסוג DSLR או מצלמה דיגיטלית דמוית SLR. מצלמות ה-SLR הן למעשה מצלמות בעלות זום אופטי המגיע לטווחים גדולים. מנגד, מצלמת רפלקס מסוג DSLR מיועדות לצלמים מתקדמים יותר והן מתאפיינות בין היתר בתמונות בעלות איכות גבוהה יותר.

בשני המקרים, עדשות המצלמות הן אילו בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על איכות התמונה, כאשר כל המצלמות המקצועיות יותר מגיעות עם עדשת זום המאפשרת לצלם לשלוט על המרחק בינו לבין האובייקט המצולם. ברוב המקרים, עדשות המצלמות המקצועיות מתחילות מ-35 מ"מ ועד לטווח גודל הזום, כאשר טווח הזום מוגדר כ-ספרה ו-X, כלומר במקרים בהם טווח הזום הינו 3X זה אומר 3 כפול אורך העדשה וזה למעשה טווח הזום.

בחירת מצלמה מקצועית למתחילים, חייבת להיעשות לאחר שהתייעצתם עם אנשי מקצוע ולאחר שנחשפתם לכל הפונקציות השונות העומדות לרשותכם במצלמות המקצועיות.

טווח מחירים של מצלמות למתחילים

בשוק הצילום עומדות לרשותכם כיום 3 מצלמות עיקריות היכולות לשמש אתכם לצרכי צילום מקצועי למתחילים. מחירי המצלמות השונות נקבע בין היתר בהתאם לרזולוציה, סוג העדפה, טווח הזום האופטי והפונקציות השונות במצלמה. בממוצע, מצלמה דיגיטלית קומפקטית נעה במחירים של החל מ-300 ועד 2,500 שקלים, כאשר טווח המחירים של מצלמות דמויות SLR נע בין 800 ל-4,500 שקלים ואילו טווח המחירים למצלמות רפלקס DSLE נע בין 2,000 ל-9,000 שקלים ואף יותר.

קורס צילום –למי הוא מיועד?

קורס צילום מקצועי למתחילים הינו קורס בסיסי להיכרות מעמיקה עם עולם הצילום, סוגי המצלמות השונות ואופן הצילום בכל אחת מהן. קורסים אלו מיועדים לכל אילו מביניכם המעוניינים לרכוש ידע והבנה בענף הצילום ולכל אילו מביניכם המעוניינים לפתח את תחביב הצילום שלהם.

לסיכום, קורס יסודות הצילום למתחילים כולל בתוכו עולם עשיר של מוגשים ותנאים שונים ליצירת התמונה האיכותית ביותר באמצעות מנגנוני הצילום השונים העומדים לרשותכם בכל אחת מהמצלמות המקצועיות למתחילים. באמצעות קורסים אלו, גם אתם תוכלו לרכוש את המיומנויות המקצועיות הנדרשות ליצירת התמונה החדה והאיכותית ביותר בכל תנאי תאורה כאלו ואחרים.

, , ,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *